En riktig slapparsöndag..

Kid ligger helt utslagen på golvet i vardagsrummet, Isa slickar på Sebbes fingrar och Zlatan sitter och stirrar in i väggen i köket, Sebbe glor på fotboll, och här sitter jag..

Vi kom hem efter en heldag med familjen Annica för ett tag sedan. Dagen började med att Sebbe ringde och sa att vi va bjudna på korv hos Annica efter hockeyträningen i morse, sen har vi mest hängt. Jag och Annica tog en shoppingrunda på Rusta och Djurmagazinet. Kid fick ett regntäcke för spöregnsdagarna som kommer så småningom och två halsband, ett blått med tassar och ben på och ett kamoflagefärgat! Det är hans stil, kamoflage alltså. Han är jättefin i det grön/brun/svarta mönstret! Lite synd att det mesta av halsbandet aldrig syns när han väl fått det på sig, men ibland kan man ana hur det ser ut! :D

Sebbe och Janne låg i soffan och kollade på hockey, så det har verkligen varit en riktig slappardag idag. Måste säga att det har varit otroligt skönt!

Vi tog en promenad med hundarna + Maj och Vincent (Kids blivande buskompis) i snöstormen. Det va rätt behagligt ute, så länge man hade medvind..


 






Imorgon är det måndag och en ny vecka.. Spännande. På torsdag är det pizzatime! Vi ska ha lite av en "avskedsmiddag" med Jenny och Patrik innan dom åker iväg på sin långresa! Ska bli roligt att umgås lite, för sen dröjer det ju ett tag innan man ses igen. De kommer inte hem igen förrän den sista mars, så det är ett tag kvar.. :)

Nu är det dags för mig att börja ladda om för en sista kvällspromenad med Kid med mina nya vinterpromenadskor som jag köpte på Rusta för 100 kr. Lagom prisklass, så jag måste passa på att tipsa er om att åka dit och kolla ifall det finn nåra skor som passar. Dom är inte helfula, men inte de snyggaste skorna jag sett, men dom duger alldeles utmärkt till att gå ut och gå smårundor med - bättre än mina trasiga träningsskor iallfall.

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0