List-jäveln.

Ja. Då var det dags. Linn, här kommer listjäveln. Jag har verkligen fått klura ut saker saker, vet inte om jag kommer upp i åtta, men jag ska göra mitt bästa.

REGLER:
Som utmanad ska du nu skriva åtta stycken underliga/egendomliga saker om dig själv var du vill (typ blogg, diarium, facebook.. ja, du fattar). Där ska du samtidigt lägga till dessa regler.

1. Jag har en konstig tvångstanke, den handlar om lovika(?)vantar. Dom har ju oftast en "toffs" som hänger och dinglar, och om jag har på mig mina sånna vantar (som förövrigt är mina favoriter, trots hålet vid tummen) så måste jag alltid hålla i toffsarna så dom inte hänger och dinglar. Fråga mig inte varför, men jag mår nästan dåligt om jag inte gör det.

2. Jag kan inte provsmaka "geggor", dressingar, såser osv. Jag får kväljningar av bara tanken. Måste rikta ett speciellt tack till Sebbe som hjälper till med att provsmaka, eftersom det utgör ett stort problem vid matlagning.

3. Jag kan inte slänga saker jag fått av någon. Jag lider av separationsångest för minsta lilla grej jag någonsin fått av någon. Jag kan bara inte slänga det.

4. Jag klarar inte av att inte lägga saker i rutorna på rutmönstrade dukar. Typ knivar och gafflar måste ligga exakt på linjerna.

5. Jag har svårt att erkänna att vissa av låtarna som Sebbe lyssnar på är bra.

6. Jag är lite av en pedant, utan att vilja erkänna det. Jag hatar när det är ostädat och dammigt. Jag kan inte koncentrera mig på att plugga om det är ostädat. (Sjukt, jag vet)

7. En gång hade jag en krukväxt som jag alltid pratade med. Han var den snällaste krukväxten jag haft, han kämpade så hårt, tills en dag då han kollapsade och föll ihop. Jag sparade han i krukan i ett fönster i säkert en månad innan mamma klagade på att jag hade en död blomma i fönstret...

8. Och när vi ändå talar om att tappa koncentrationen.. Jag avskyr när folk ska hålla fast en när dom ska prata med en. Det är det jobbigaste jag vet. Faktiskt, det är värre än att provsmaka geggor! Jag får panik. Jag klarar inte av att hålla ögonkontakt med personen om jag märker att dom har tänkt "hålla kvar mig". Jag blir stressad och hör inte vad dom säger, utan koncentrerar mig bara på att dom håller fast mig och försöker komma på en ursäkt för att få dom att släppa mig.

Jaa.. försök att inte döma mig allt för mycket efter denna lista. Jag vet att jag framstår som ett psykfall. ;)

Jag utmanar:

Jenny
Nina
Vickan
Jeanette
Sebbe
Alice

Sätt igång mina vänner. Jag väntar.

Kommentarer
Postat av: linn

yeey. thanks!

2009-01-28 @ 12:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0